Mihailović, Branko

Link to this page

Authority KeyName Variants
orcid::0000-0002-2398-6568
  • Mihailović, Branko (3)
Projects

Author's Bibliography

Poljoprivredni potencijali i razvojni prioriteti opštine Stara Pazova

Mihailović, Branko; Simonović, Zoran; Ćurčić, Nikola

(Naučno društvo agrarnih ekonomista Balkana, Beograd, Institut za ekonomiku poljoprivrede, Beograd i Akademija ekonomskih nauka, Bukurešt, 2017)

TY  - JOUR
AU  - Mihailović, Branko
AU  - Simonović, Zoran
AU  - Ćurčić, Nikola
PY  - 2017
UR  - https://intam.institut-tamis.rs/handle/123456789/177
AB  - U radu se istražuju poljoprivredni potencijali opštine Stara Pazova, te se shodno tome definišu ravojni prioriteti u ovoj oblasti. Cilj istraživanja je sagledavanje realnih mogućnosti za unapređenje agrara Opštine. Analiza je fokusirana na: transfer znanja i inovacija, agrotehničku opremljenost, skladišne i doradne kapacitete u poljoprivredi, preradu poljoprivrednih proizvoda i viziju i razvojne prioritete u poljoprivredi Opštine. Rezultati istraživanja pokazuju da unapređenje konkurentnosti poljoprivrednog sektora opštine Stara Pazova zahteva realizaciju adekvatnih strateških mera i projekata na planu unapređenja ljudskog potencijala, većeg stepena prerade poljoprivredno-prehrambenih proizvoda, kao i bolju agrotehničku opremljenost poljoprivrednih proizvođača. Aktivnosti na ovom planu uključuju pre svega, veću povezanost nauke i prakse preko reorganizovanih poljoprivrednih stanica, savetodavne službe, matične službe, zemljoradničkih zadruga i drugih udruženja poljoprivrednika; razvoj i implementaciju novih znanja i veština poljoprivrednika kroz savete, obuke, seminare, kurseve; podršku mladim poljoprivrednicima u modernizaciji gazdinstva. Svi projekti u ovoj oblasti moraju bazirati na adekvatnoj državnoj podršci i koordiniranim aktivnostima javnog i privatnog sektora.
AB  - This paper examines the agricultural potentials of Stara Pazova, and consequently defines development priorities in this area. The aim at the research is to assess the real possibilities for improvement on agriculture Municipality. The analysis is focused on: knowledge transfer and innovation, agriculture technical equipment, warehouse and finishing capacities in agriculture, processing of agricultural products and the vision and development priorities over agriculture Municipality. The research results show that the improvement to the competitiveness of the agricultural sector of Stara Pazova requires the implementation of adequate policy measures and projects related to the improvement to human resources, higher level of processing of agricultural and food products, as well as better agricultural technical equipment agricultural producers. Activities in this area include primarily higher correlation science and practice across the reorganized agricultural station, extension services, home service , agricultural cooperatives and other associations of farmers; development and implementation of new knowledge and skills of farmers through advice, training, seminars, courses; support young farmers in the modernization of farms. All projects in this field must be based on adequate state support and coordinated efforts of the public and private sectors.
PB  - Naučno društvo agrarnih ekonomista Balkana, Beograd, Institut za ekonomiku poljoprivrede, Beograd i Akademija ekonomskih nauka, Bukurešt
T2  - Ekonomika poljoprivrede
T1  - Poljoprivredni potencijali i razvojni prioriteti opštine Stara Pazova
T1  - Agricultural resources and development priorities of the municipality of Stara Pazova
EP  - 274
IS  - 1
SP  - 259
VL  - 64
DO  - 10.5937/ekoPolj1701259M
UR  - conv_29
ER  - 
@article{
author = "Mihailović, Branko and Simonović, Zoran and Ćurčić, Nikola",
year = "2017",
abstract = "U radu se istražuju poljoprivredni potencijali opštine Stara Pazova, te se shodno tome definišu ravojni prioriteti u ovoj oblasti. Cilj istraživanja je sagledavanje realnih mogućnosti za unapređenje agrara Opštine. Analiza je fokusirana na: transfer znanja i inovacija, agrotehničku opremljenost, skladišne i doradne kapacitete u poljoprivredi, preradu poljoprivrednih proizvoda i viziju i razvojne prioritete u poljoprivredi Opštine. Rezultati istraživanja pokazuju da unapređenje konkurentnosti poljoprivrednog sektora opštine Stara Pazova zahteva realizaciju adekvatnih strateških mera i projekata na planu unapređenja ljudskog potencijala, većeg stepena prerade poljoprivredno-prehrambenih proizvoda, kao i bolju agrotehničku opremljenost poljoprivrednih proizvođača. Aktivnosti na ovom planu uključuju pre svega, veću povezanost nauke i prakse preko reorganizovanih poljoprivrednih stanica, savetodavne službe, matične službe, zemljoradničkih zadruga i drugih udruženja poljoprivrednika; razvoj i implementaciju novih znanja i veština poljoprivrednika kroz savete, obuke, seminare, kurseve; podršku mladim poljoprivrednicima u modernizaciji gazdinstva. Svi projekti u ovoj oblasti moraju bazirati na adekvatnoj državnoj podršci i koordiniranim aktivnostima javnog i privatnog sektora., This paper examines the agricultural potentials of Stara Pazova, and consequently defines development priorities in this area. The aim at the research is to assess the real possibilities for improvement on agriculture Municipality. The analysis is focused on: knowledge transfer and innovation, agriculture technical equipment, warehouse and finishing capacities in agriculture, processing of agricultural products and the vision and development priorities over agriculture Municipality. The research results show that the improvement to the competitiveness of the agricultural sector of Stara Pazova requires the implementation of adequate policy measures and projects related to the improvement to human resources, higher level of processing of agricultural and food products, as well as better agricultural technical equipment agricultural producers. Activities in this area include primarily higher correlation science and practice across the reorganized agricultural station, extension services, home service , agricultural cooperatives and other associations of farmers; development and implementation of new knowledge and skills of farmers through advice, training, seminars, courses; support young farmers in the modernization of farms. All projects in this field must be based on adequate state support and coordinated efforts of the public and private sectors.",
publisher = "Naučno društvo agrarnih ekonomista Balkana, Beograd, Institut za ekonomiku poljoprivrede, Beograd i Akademija ekonomskih nauka, Bukurešt",
journal = "Ekonomika poljoprivrede",
title = "Poljoprivredni potencijali i razvojni prioriteti opštine Stara Pazova, Agricultural resources and development priorities of the municipality of Stara Pazova",
pages = "274-259",
number = "1",
volume = "64",
doi = "10.5937/ekoPolj1701259M",
url = "conv_29"
}
Mihailović, B., Simonović, Z.,& Ćurčić, N.. (2017). Poljoprivredni potencijali i razvojni prioriteti opštine Stara Pazova. in Ekonomika poljoprivrede
Naučno društvo agrarnih ekonomista Balkana, Beograd, Institut za ekonomiku poljoprivrede, Beograd i Akademija ekonomskih nauka, Bukurešt., 64(1), 259-274.
https://doi.org/10.5937/ekoPolj1701259M
conv_29
Mihailović B, Simonović Z, Ćurčić N. Poljoprivredni potencijali i razvojni prioriteti opštine Stara Pazova. in Ekonomika poljoprivrede. 2017;64(1):259-274.
doi:10.5937/ekoPolj1701259M
conv_29 .
Mihailović, Branko, Simonović, Zoran, Ćurčić, Nikola, "Poljoprivredni potencijali i razvojni prioriteti opštine Stara Pazova" in Ekonomika poljoprivrede, 64, no. 1 (2017):259-274,
https://doi.org/10.5937/ekoPolj1701259M .,
conv_29 .
1

Struktura poljoprivrednih gazdinstava u Republici Srbiji prema površini poljoprivrednog zemljišta

Simonović, Zoran; Mihailović, Branko; Ćurčić, Nikola

(Univerzitet Edukons - Fakultet poslovne ekonomije, Sremska Kamenica, 2017)

TY  - JOUR
AU  - Simonović, Zoran
AU  - Mihailović, Branko
AU  - Ćurčić, Nikola
PY  - 2017
UR  - https://intam.institut-tamis.rs/handle/123456789/180
AB  - U radu autori daju pregled i analizu stanja poljoprivrednih gazdinstava u Republici Srbiji. Analiza stanja u je urađena na osnovu tri poslednja popisa iz 1991, 2002. i 2012. godine. Na osnovu analize podataka iz popisa autori ističu da je u postojećim uslovima privređivanja opstanak poljoprivrednih gazdinstava ugrožen. Ključni problem predstavlja posedovna struktura gazdinstava koja se nalaze na malim površinama zemljišta. Takođe je zastupljena i velika usitnjenost parcela. Prosečna veličina individualnog gazdinstva u Srbiji je izrazito mala, pri čemu čak 94,5% gazdinstava poseduje manje od 10 ha. Na ovako malom posedu je teško organizovati poljoprivrednu proizvodnju. Rezultati analize upućuju na zaključak da je neophodno da se sprovede postupak komasacije i arondacije u cilju ukrupnjavanja poseda, što bi rezultiralo povećanjem efikasnosti poljoprivredne proizvodnje.
AB  - The authors give an overview and analysis of the state of agricultural holdings in the Republic of Serbia. The situation analysis was done on the basis of the last three censuses from 1991, 2002 and 2012. Based on the analysis of the data from the list, the authors point out that in the current conditions of the economy, the survival of agricultural holdings is threatened. The key problem is the ownership structure of farms located on small land areas. There is also a large fragmentation of the plot. The average size of individual households in Serbia is extremely small, with as much as 94.5% of households owning less than 10 ha. In such a small possession it is difficult to organize agricultural production. The results of the analysis point to the conclusion that it is necessary to carry out the procedure of land consolidation and land consolidation in order to consolidate the property, which would result in increased efficiency of agricultural production.
PB  - Univerzitet Edukons - Fakultet poslovne ekonomije, Sremska Kamenica
T2  - Poslovna ekonomija
T1  - Struktura poljoprivrednih gazdinstava u Republici Srbiji prema površini poljoprivrednog zemljišta
T1  - Structure of agricultural distributions in the Republic of Serbia, by the surface of agricultural land
EP  - 259
IS  - 2
SP  - 247
VL  - 11
DO  - 10.5937/poseko12-15416
UR  - conv_124
ER  - 
@article{
author = "Simonović, Zoran and Mihailović, Branko and Ćurčić, Nikola",
year = "2017",
abstract = "U radu autori daju pregled i analizu stanja poljoprivrednih gazdinstava u Republici Srbiji. Analiza stanja u je urađena na osnovu tri poslednja popisa iz 1991, 2002. i 2012. godine. Na osnovu analize podataka iz popisa autori ističu da je u postojećim uslovima privređivanja opstanak poljoprivrednih gazdinstava ugrožen. Ključni problem predstavlja posedovna struktura gazdinstava koja se nalaze na malim površinama zemljišta. Takođe je zastupljena i velika usitnjenost parcela. Prosečna veličina individualnog gazdinstva u Srbiji je izrazito mala, pri čemu čak 94,5% gazdinstava poseduje manje od 10 ha. Na ovako malom posedu je teško organizovati poljoprivrednu proizvodnju. Rezultati analize upućuju na zaključak da je neophodno da se sprovede postupak komasacije i arondacije u cilju ukrupnjavanja poseda, što bi rezultiralo povećanjem efikasnosti poljoprivredne proizvodnje., The authors give an overview and analysis of the state of agricultural holdings in the Republic of Serbia. The situation analysis was done on the basis of the last three censuses from 1991, 2002 and 2012. Based on the analysis of the data from the list, the authors point out that in the current conditions of the economy, the survival of agricultural holdings is threatened. The key problem is the ownership structure of farms located on small land areas. There is also a large fragmentation of the plot. The average size of individual households in Serbia is extremely small, with as much as 94.5% of households owning less than 10 ha. In such a small possession it is difficult to organize agricultural production. The results of the analysis point to the conclusion that it is necessary to carry out the procedure of land consolidation and land consolidation in order to consolidate the property, which would result in increased efficiency of agricultural production.",
publisher = "Univerzitet Edukons - Fakultet poslovne ekonomije, Sremska Kamenica",
journal = "Poslovna ekonomija",
title = "Struktura poljoprivrednih gazdinstava u Republici Srbiji prema površini poljoprivrednog zemljišta, Structure of agricultural distributions in the Republic of Serbia, by the surface of agricultural land",
pages = "259-247",
number = "2",
volume = "11",
doi = "10.5937/poseko12-15416",
url = "conv_124"
}
Simonović, Z., Mihailović, B.,& Ćurčić, N.. (2017). Struktura poljoprivrednih gazdinstava u Republici Srbiji prema površini poljoprivrednog zemljišta. in Poslovna ekonomija
Univerzitet Edukons - Fakultet poslovne ekonomije, Sremska Kamenica., 11(2), 247-259.
https://doi.org/10.5937/poseko12-15416
conv_124
Simonović Z, Mihailović B, Ćurčić N. Struktura poljoprivrednih gazdinstava u Republici Srbiji prema površini poljoprivrednog zemljišta. in Poslovna ekonomija. 2017;11(2):247-259.
doi:10.5937/poseko12-15416
conv_124 .
Simonović, Zoran, Mihailović, Branko, Ćurčić, Nikola, "Struktura poljoprivrednih gazdinstava u Republici Srbiji prema površini poljoprivrednog zemljišta" in Poslovna ekonomija, 11, no. 2 (2017):247-259,
https://doi.org/10.5937/poseko12-15416 .,
conv_124 .
6

Marketing komuniciranje domaćih hotelijerskih organizacija

Mihailović, Branko; Simonović, Zoran; Ćurčić, Nikola

(Društvo ekonomista "Ekonomika", Niš, 2017)

TY  - JOUR
AU  - Mihailović, Branko
AU  - Simonović, Zoran
AU  - Ćurčić, Nikola
PY  - 2017
UR  - https://intam.institut-tamis.rs/handle/123456789/175
AB  - U radu se istražuju mogućnosti, principi i efekti marketing komunikacije u hotelijerstvu Srbije. Shodno tome, u fokusu analize su: trendovi u hotelijerstvu i ugostiteljstvu Srbije, pravni okvir marketing komunikacije, odnosi sa javnošću, direktan marketing i promotivna prodaja, kao i menadžment odnosa sa korisnicima usluga. Marketing komunikacija u hotelijerstvu je posebna i prilagođena potrebama turističke delatnosti. U hotelima u kojima je u potpunosti primenjen marketing koncept o korisnicima usluga ne brine samo odeljenje za marketing već svi zaposleni. Naime, poslovanje hotela ima za cilj uspostavljanje odnosa sa korisnicima, povećanje njihovog zadovoljenja, promenu strukture troškova tokom vremena, izgradnju veće lojalnosti sa korisnicima, i na kraju poboljšanje učinka tako što će se povećati poslovni prihod hotela.
AB  - The paper examines the possibilities, principles and effects of marketing communication in the hotel industry in Serbia. Consequently, the focus on the analysis is: trends in hotel industry and catering for Serbia, legal framework for marketing communication, public relations, direct marketing and promotional sales, as well as management of relations with service users. Marketing communication with the hotel industry is special and adapted to the needs of the tourist industry. In hotels where the marketing concept of service users is fully implemented, not only is the marketing department concerned, but all employees. Namely, the hotel's business aims to establish relationships of between customers, increase their satisfaction, change the structure of costs of time, build greater loyalty to customers, and ultimately improve the performance by increasing the hotel's business income.
PB  - Društvo ekonomista "Ekonomika", Niš
T2  - Ekonomika
T1  - Marketing komuniciranje domaćih hotelijerskih organizacija
T1  - Marketing communication of domestic hotel organizations
EP  - 12
IS  - 4
SP  - 1
VL  - 63
DO  - 10.5937/ekonomika1704001M
UR  - conv_14
ER  - 
@article{
author = "Mihailović, Branko and Simonović, Zoran and Ćurčić, Nikola",
year = "2017",
abstract = "U radu se istražuju mogućnosti, principi i efekti marketing komunikacije u hotelijerstvu Srbije. Shodno tome, u fokusu analize su: trendovi u hotelijerstvu i ugostiteljstvu Srbije, pravni okvir marketing komunikacije, odnosi sa javnošću, direktan marketing i promotivna prodaja, kao i menadžment odnosa sa korisnicima usluga. Marketing komunikacija u hotelijerstvu je posebna i prilagođena potrebama turističke delatnosti. U hotelima u kojima je u potpunosti primenjen marketing koncept o korisnicima usluga ne brine samo odeljenje za marketing već svi zaposleni. Naime, poslovanje hotela ima za cilj uspostavljanje odnosa sa korisnicima, povećanje njihovog zadovoljenja, promenu strukture troškova tokom vremena, izgradnju veće lojalnosti sa korisnicima, i na kraju poboljšanje učinka tako što će se povećati poslovni prihod hotela., The paper examines the possibilities, principles and effects of marketing communication in the hotel industry in Serbia. Consequently, the focus on the analysis is: trends in hotel industry and catering for Serbia, legal framework for marketing communication, public relations, direct marketing and promotional sales, as well as management of relations with service users. Marketing communication with the hotel industry is special and adapted to the needs of the tourist industry. In hotels where the marketing concept of service users is fully implemented, not only is the marketing department concerned, but all employees. Namely, the hotel's business aims to establish relationships of between customers, increase their satisfaction, change the structure of costs of time, build greater loyalty to customers, and ultimately improve the performance by increasing the hotel's business income.",
publisher = "Društvo ekonomista "Ekonomika", Niš",
journal = "Ekonomika",
title = "Marketing komuniciranje domaćih hotelijerskih organizacija, Marketing communication of domestic hotel organizations",
pages = "12-1",
number = "4",
volume = "63",
doi = "10.5937/ekonomika1704001M",
url = "conv_14"
}
Mihailović, B., Simonović, Z.,& Ćurčić, N.. (2017). Marketing komuniciranje domaćih hotelijerskih organizacija. in Ekonomika
Društvo ekonomista "Ekonomika", Niš., 63(4), 1-12.
https://doi.org/10.5937/ekonomika1704001M
conv_14
Mihailović B, Simonović Z, Ćurčić N. Marketing komuniciranje domaćih hotelijerskih organizacija. in Ekonomika. 2017;63(4):1-12.
doi:10.5937/ekonomika1704001M
conv_14 .
Mihailović, Branko, Simonović, Zoran, Ćurčić, Nikola, "Marketing komuniciranje domaćih hotelijerskih organizacija" in Ekonomika, 63, no. 4 (2017):1-12,
https://doi.org/10.5937/ekonomika1704001M .,
conv_14 .
2