451-03-9/2021-14

Link to this page

451-03-9/2021-14

Authors

Publications

Modeling the relationship between the characteristics of agricultural holdings and the presence of organic farming

Roljević Nikolić, Svetlana; Knežević, Desimir; Paraušić, Vesna

(Čačak : Univerzitet u Kragujevcu - Agronomski fakultet, 2021)

TY  - JOUR
AU  - Roljević Nikolić, Svetlana
AU  - Knežević, Desimir
AU  - Paraušić, Vesna
PY  - 2021
UR  - https://intam.institut-tamis.rs/handle/123456789/209
AB  - Organska proizvodnja predstavlja brzo rastući segment tržišta u globalnoj prehrambenoj industriji. Često se ističu njene ekološke i zdravstvene prednosti, a u novije vreme promoviše se i uloga u razvoju ruralnih područja kroz stvaranje novih radnih mesta i jačanje veza sa lokalnom ekonomijom. U ovom radu je analiziran odnos između zastupljenosti organske proizvodnje i glavnih karakteristika poljoprivrednih gazdinstava na primeru zemalja Evropskoj uniji. Cilj je da se identifikuju činioci koji su u značajnoj vezi sa sektorom organske poljoprivrede i mogu da utiču na pravce njenog daljeg razvoja. Rezultati su pokazali da u upravljanju poljoprivrednim zemljištem u EU dominiraju velike farme, što je u vezi sa činjenicom da je raspoloživost poljoprivrednim površinama u značajnoj korelaciji sa ekonomskom vrednosti farmi (r = 0,881**). Utvrđena je pozitivna i značajna korelacija između ekonomske vrednosti gazdinstva i broja uslovnih grla na farmi (r = 0,940**), što ukazuje na snažne ekonomske potencijale sektora stočarstva. Kada su u pitanju veze između strukturnih i ekonomskih pokazatelja poljoprivrednih gazdinstava i zastupljenosti organske proizvodnje, rezultati su pokazali da je broj organskih proizvođača u značajnoj i pozitivnoj korelaciji sa raspoloživim poljoprivrednim površinama (r = 0,675**), ali i da je u snažnoj pozitivnoj korelaciji sa ekonomskom vrednosti farmi (r = 0,810**). Površine pod organskom proizvodnjom takođe su u direktnoj vezi sa korišćenim poljoprivrednim površinama (r = 0,836**), kao i sa brojem uslovnih grla (r = 0,793**), ali su u blagoj negativnoj korelaciji sa gustinom stočnog fonda (r = -0,211). U tom smislu, velika gustina stočnog fonda može predstavljati ograničavajući činilac za dalji intenzivan rast površina pod organskom proizvodnjom, s obzirom na značajan uticaj koji sektor stočarstva ima na životnu sredinu.
AB  - Organic farming is a fast growing market segment in the global food industry. Ecological and health benefits of organic farming are frequently emphasized. In addition, we have recently witnessed the promotion of its role in the development of rural areas by means of creating jobs and strengthening ties with local economies. This paper analyzes the relationship between the presence of organic farming and the main characteristics of agricultural holdings in the case of European Union countries. The objective is to identify factors which have a significant relationship with the organic farming sector and which can affect its future development. The results have shown that large farms are dominant in farm land management in the EU, which is related to the fact that there is a significant correlation between the availability of agricultural areas and the economic value of farms (r = 0.881**). There is a positive and significant correlation between the economic value of a holding and the number of livestock units on the farm (r = 0.940**), which indicates that animal husbandry has strong economic potential. When it comes to the relationships between the structural and economic indicators of agricultural holdings and the presence of organic farming, the results have shown that the number of organic producers is positively and significantly correlated with the available agricultural areas (r = 0.675**), and a strongly positively correlated with the economic value of farms (r = 0.810**). The areas under organic farming are also directly correlated with the utilized agricultural area (r = 0.836**), as well as with the number of livestock units (r = 0.793**), but they are slightly negatively correlated with livestock density (r = -0.211). Therefore, high livestock density can be a limiting factor for the further intensive growth of organic farming areas, considering the significant impact of animal husbandry on the environment.
PB  - Čačak : Univerzitet u Kragujevcu - Agronomski fakultet
T2  - Acta agriculturae Serbica
T1  - Modeling the relationship between the characteristics of agricultural holdings and the presence of organic farming
EP  - 130
IS  - 52
SP  - 123
VL  - 26
DO  - 10.5937/AASer2152123R
UR  - conv_90
ER  - 
@article{
author = "Roljević Nikolić, Svetlana and Knežević, Desimir and Paraušić, Vesna",
year = "2021",
abstract = "Organska proizvodnja predstavlja brzo rastući segment tržišta u globalnoj prehrambenoj industriji. Često se ističu njene ekološke i zdravstvene prednosti, a u novije vreme promoviše se i uloga u razvoju ruralnih područja kroz stvaranje novih radnih mesta i jačanje veza sa lokalnom ekonomijom. U ovom radu je analiziran odnos između zastupljenosti organske proizvodnje i glavnih karakteristika poljoprivrednih gazdinstava na primeru zemalja Evropskoj uniji. Cilj je da se identifikuju činioci koji su u značajnoj vezi sa sektorom organske poljoprivrede i mogu da utiču na pravce njenog daljeg razvoja. Rezultati su pokazali da u upravljanju poljoprivrednim zemljištem u EU dominiraju velike farme, što je u vezi sa činjenicom da je raspoloživost poljoprivrednim površinama u značajnoj korelaciji sa ekonomskom vrednosti farmi (r = 0,881**). Utvrđena je pozitivna i značajna korelacija između ekonomske vrednosti gazdinstva i broja uslovnih grla na farmi (r = 0,940**), što ukazuje na snažne ekonomske potencijale sektora stočarstva. Kada su u pitanju veze između strukturnih i ekonomskih pokazatelja poljoprivrednih gazdinstava i zastupljenosti organske proizvodnje, rezultati su pokazali da je broj organskih proizvođača u značajnoj i pozitivnoj korelaciji sa raspoloživim poljoprivrednim površinama (r = 0,675**), ali i da je u snažnoj pozitivnoj korelaciji sa ekonomskom vrednosti farmi (r = 0,810**). Površine pod organskom proizvodnjom takođe su u direktnoj vezi sa korišćenim poljoprivrednim površinama (r = 0,836**), kao i sa brojem uslovnih grla (r = 0,793**), ali su u blagoj negativnoj korelaciji sa gustinom stočnog fonda (r = -0,211). U tom smislu, velika gustina stočnog fonda može predstavljati ograničavajući činilac za dalji intenzivan rast površina pod organskom proizvodnjom, s obzirom na značajan uticaj koji sektor stočarstva ima na životnu sredinu., Organic farming is a fast growing market segment in the global food industry. Ecological and health benefits of organic farming are frequently emphasized. In addition, we have recently witnessed the promotion of its role in the development of rural areas by means of creating jobs and strengthening ties with local economies. This paper analyzes the relationship between the presence of organic farming and the main characteristics of agricultural holdings in the case of European Union countries. The objective is to identify factors which have a significant relationship with the organic farming sector and which can affect its future development. The results have shown that large farms are dominant in farm land management in the EU, which is related to the fact that there is a significant correlation between the availability of agricultural areas and the economic value of farms (r = 0.881**). There is a positive and significant correlation between the economic value of a holding and the number of livestock units on the farm (r = 0.940**), which indicates that animal husbandry has strong economic potential. When it comes to the relationships between the structural and economic indicators of agricultural holdings and the presence of organic farming, the results have shown that the number of organic producers is positively and significantly correlated with the available agricultural areas (r = 0.675**), and a strongly positively correlated with the economic value of farms (r = 0.810**). The areas under organic farming are also directly correlated with the utilized agricultural area (r = 0.836**), as well as with the number of livestock units (r = 0.793**), but they are slightly negatively correlated with livestock density (r = -0.211). Therefore, high livestock density can be a limiting factor for the further intensive growth of organic farming areas, considering the significant impact of animal husbandry on the environment.",
publisher = "Čačak : Univerzitet u Kragujevcu - Agronomski fakultet",
journal = "Acta agriculturae Serbica",
title = "Modeling the relationship between the characteristics of agricultural holdings and the presence of organic farming",
pages = "130-123",
number = "52",
volume = "26",
doi = "10.5937/AASer2152123R",
url = "conv_90"
}
Roljević Nikolić, S., Knežević, D.,& Paraušić, V.. (2021). Modeling the relationship between the characteristics of agricultural holdings and the presence of organic farming. in Acta agriculturae Serbica
Čačak : Univerzitet u Kragujevcu - Agronomski fakultet., 26(52), 123-130.
https://doi.org/10.5937/AASer2152123R
conv_90
Roljević Nikolić S, Knežević D, Paraušić V. Modeling the relationship between the characteristics of agricultural holdings and the presence of organic farming. in Acta agriculturae Serbica. 2021;26(52):123-130.
doi:10.5937/AASer2152123R
conv_90 .
Roljević Nikolić, Svetlana, Knežević, Desimir, Paraušić, Vesna, "Modeling the relationship between the characteristics of agricultural holdings and the presence of organic farming" in Acta agriculturae Serbica, 26, no. 52 (2021):123-130,
https://doi.org/10.5937/AASer2152123R .,
conv_90 .
2

Građenje strateških alijanski - faktor internacionalizacije poslovanja nacionalnih preduzeća

Miletić, Vuk; Ćurčić, Nikola

(Univerzitet Privredna akademija - Fakultet za ekonomiju i inženjerski menadžment, Novi Sad, 2021)

TY  - JOUR
AU  - Miletić, Vuk
AU  - Ćurčić, Nikola
PY  - 2021
UR  - https://intam.institut-tamis.rs/handle/123456789/208
AB  - Proces internacionalizacije poslovanja za pojedina preduzeća je gotovo neizbežan, nije jednostavan i često je otežan brojnim problemima. Predmet ovog rada je istraživanje stavova vlasnika i menadžera višeg nivoa nacionalnih preduzeća iz različitih sektora poslovanja kako da građenjem poslovnih alijansi ostvare prodor na inostrana tržišta, tim pre jer nacionalno tržište neretko postaje premalo za njihovu ekspanziju. Odluka nacionalnih preduzeća da upotrebe ili ne upotrebe strateške alijanse najčešće je uslovljena njihovim karakteristikama. U zavisnosti od nivoa poslovanja, dužine poslovanja i posebnih atributa svakog pojedinačnog preduzeća, mogući savezi im nude niz prednosti i nedostataka u poslovanju. Rezultati ove studije izdvajaju faktore koji podstiču nacionalna preduzeća da uspostave stratešku alijansu u procesima internacionalizacije, kao i elemente koji ometaju odabir takvih strategija. U ovom istraživanju korišćene su metode komparativne statistike (ch2 Test, ANOVA), hipotetičko-deduktivne metode, analitičko-deduktivne i komparativne metode, istorijske i statističko-deskriptivne metode.
AB  - The process of internationalization of business for individual companies is almost inevitable. It is not simple and is often made even more complex by numerous challenges. The aim of this paper is to investigate the strategies of owners and top-level managers in domestic companies from different business sectors developed with the aim to build penetration into foreign markets by building business alliances, especially since the national market often becomes too small for their expansion. The decision to use or not to use strategic alliances is usually conditioned by the characteristics of national companies. In the case of companies of different levels and periods of business operation, such alliances have a number of advantages and disadvantages. The numerous disadvantages are mainly due to the special characteristics that each of them possesses. The results of this study highlight the factors that encourage national companies to establish a strategic alliance in the processes of internationalization, as well as the elements that hinder the choice of such strategies. In this research, the methods of comparative statistics (ch2 Test, ANOVA), hypothetical - deductive methods, analytical - deductive and comparative methods, historical and statistical - descriptive methods were used.
PB  - Univerzitet Privredna akademija - Fakultet za ekonomiju i inženjerski menadžment, Novi Sad
T2  - Ekonomija: teorija i praksa
T1  - Građenje strateških alijanski - faktor internacionalizacije poslovanja nacionalnih preduzeća
T1  - Building strategic alliances as agents of business internationalization for domestic companies
EP  - 82
IS  - 3
SP  - 64
VL  - 14
DO  - 10.5937/etp2103064M
UR  - conv_139
ER  - 
@article{
author = "Miletić, Vuk and Ćurčić, Nikola",
year = "2021",
abstract = "Proces internacionalizacije poslovanja za pojedina preduzeća je gotovo neizbežan, nije jednostavan i često je otežan brojnim problemima. Predmet ovog rada je istraživanje stavova vlasnika i menadžera višeg nivoa nacionalnih preduzeća iz različitih sektora poslovanja kako da građenjem poslovnih alijansi ostvare prodor na inostrana tržišta, tim pre jer nacionalno tržište neretko postaje premalo za njihovu ekspanziju. Odluka nacionalnih preduzeća da upotrebe ili ne upotrebe strateške alijanse najčešće je uslovljena njihovim karakteristikama. U zavisnosti od nivoa poslovanja, dužine poslovanja i posebnih atributa svakog pojedinačnog preduzeća, mogući savezi im nude niz prednosti i nedostataka u poslovanju. Rezultati ove studije izdvajaju faktore koji podstiču nacionalna preduzeća da uspostave stratešku alijansu u procesima internacionalizacije, kao i elemente koji ometaju odabir takvih strategija. U ovom istraživanju korišćene su metode komparativne statistike (ch2 Test, ANOVA), hipotetičko-deduktivne metode, analitičko-deduktivne i komparativne metode, istorijske i statističko-deskriptivne metode., The process of internationalization of business for individual companies is almost inevitable. It is not simple and is often made even more complex by numerous challenges. The aim of this paper is to investigate the strategies of owners and top-level managers in domestic companies from different business sectors developed with the aim to build penetration into foreign markets by building business alliances, especially since the national market often becomes too small for their expansion. The decision to use or not to use strategic alliances is usually conditioned by the characteristics of national companies. In the case of companies of different levels and periods of business operation, such alliances have a number of advantages and disadvantages. The numerous disadvantages are mainly due to the special characteristics that each of them possesses. The results of this study highlight the factors that encourage national companies to establish a strategic alliance in the processes of internationalization, as well as the elements that hinder the choice of such strategies. In this research, the methods of comparative statistics (ch2 Test, ANOVA), hypothetical - deductive methods, analytical - deductive and comparative methods, historical and statistical - descriptive methods were used.",
publisher = "Univerzitet Privredna akademija - Fakultet za ekonomiju i inženjerski menadžment, Novi Sad",
journal = "Ekonomija: teorija i praksa",
title = "Građenje strateških alijanski - faktor internacionalizacije poslovanja nacionalnih preduzeća, Building strategic alliances as agents of business internationalization for domestic companies",
pages = "82-64",
number = "3",
volume = "14",
doi = "10.5937/etp2103064M",
url = "conv_139"
}
Miletić, V.,& Ćurčić, N.. (2021). Građenje strateških alijanski - faktor internacionalizacije poslovanja nacionalnih preduzeća. in Ekonomija: teorija i praksa
Univerzitet Privredna akademija - Fakultet za ekonomiju i inženjerski menadžment, Novi Sad., 14(3), 64-82.
https://doi.org/10.5937/etp2103064M
conv_139
Miletić V, Ćurčić N. Građenje strateških alijanski - faktor internacionalizacije poslovanja nacionalnih preduzeća. in Ekonomija: teorija i praksa. 2021;14(3):64-82.
doi:10.5937/etp2103064M
conv_139 .
Miletić, Vuk, Ćurčić, Nikola, "Građenje strateških alijanski - faktor internacionalizacije poslovanja nacionalnih preduzeća" in Ekonomija: teorija i praksa, 14, no. 3 (2021):64-82,
https://doi.org/10.5937/etp2103064M .,
conv_139 .
4

Poslovna kultura - faktor uspešnosti poslovanja nacionalnih organizacija

Miletić, Vuk; Ćurčić, Nikola; Simonović, Zoran

(Društvo ekonomista "Ekonomika", Niš, 2021)

TY  - JOUR
AU  - Miletić, Vuk
AU  - Ćurčić, Nikola
AU  - Simonović, Zoran
PY  - 2021
UR  - https://intam.institut-tamis.rs/handle/123456789/207
AB  - Predmet ovog rada je istraživanje stavova vlasnika i top menadžera nacionalnih organizacija iz različitih sektora poslovanja kako da se podi-zanjem nivoa na kojem se ostvaruje ideja o poslovnoj kulturi uvećaju šanse da organizacija postane konkurentna. U radu se polazi od pretpostavke da poslovna kultura zavisi od konteksta u kome organizacija funcioniše i kao takva značajno utiče na performanse. Svaka organizacija formira sopstveni imidž u svojoj organizacionoj sredini koji se bazira na strategiji kvaliteta proizvoda i usluga koje pruža, načelima ponašanja i moralnih principa zaposlenih. S obzirom da utiče na poslovni učinak i stavove pre-ma radu, poslovna kultura, mora biti dizajnirana tako da bude prilagođena svakoj radnoj grupi. Rezultati istraživanja pokazuju da u zavisnosti od donosilaca odluka u organizaciji i stila rukovođenja javljaju se značajne razlike u organizacijama u pogledu nivoa na kojem se ostvaruje ideja o po-slovnoj kulturi u organizaciji. U istraživanju su korišćene hipotetsko -deduktivne metode, analitičko -deduktivne i komparativne metode, me-tode eksplanacije, istorijske i statističko -deskriptivne metode.
AB  - The subject of this paper is to investigate the attitudes of owners and top managers of national organizations from different business sectors on how to increase the chances of the organization becoming competitive by raising the level at which the idea of corporate culture is realized. The paper starts from the assumption that the corporate culture depends on the context in which the organization operates and as such significantly affects performance. Each organization forms its own image in its organizational environment based on the strategy of quality of products and services it provides, the principles of behavior, and the moral principles of employees. Since it affects business performance and attitudes towards work, the corporate culture must be designed to be adapted to each work group. The results of the research show that depending on the decision makers in the organization and the management style, there are significant differences in the organizations in terms of the level at which the idea of corporate culture in the organization is realized. Hypothetical-deductive methods, analytical-deductive and comparative methods, explanatory methods, historical, and statistical-descriptive methods were used in the research.
PB  - Društvo ekonomista "Ekonomika", Niš
T2  - Ekonomika
T1  - Poslovna kultura - faktor uspešnosti poslovanja nacionalnih organizacija
T1  - Corporate culture: Business performance factor of national organizations
EP  - 36
IS  - 4
SP  - 29
VL  - 67
DO  - 10.5937/ekonomika2104029M
UR  - conv_17
ER  - 
@article{
author = "Miletić, Vuk and Ćurčić, Nikola and Simonović, Zoran",
year = "2021",
abstract = "Predmet ovog rada je istraživanje stavova vlasnika i top menadžera nacionalnih organizacija iz različitih sektora poslovanja kako da se podi-zanjem nivoa na kojem se ostvaruje ideja o poslovnoj kulturi uvećaju šanse da organizacija postane konkurentna. U radu se polazi od pretpostavke da poslovna kultura zavisi od konteksta u kome organizacija funcioniše i kao takva značajno utiče na performanse. Svaka organizacija formira sopstveni imidž u svojoj organizacionoj sredini koji se bazira na strategiji kvaliteta proizvoda i usluga koje pruža, načelima ponašanja i moralnih principa zaposlenih. S obzirom da utiče na poslovni učinak i stavove pre-ma radu, poslovna kultura, mora biti dizajnirana tako da bude prilagođena svakoj radnoj grupi. Rezultati istraživanja pokazuju da u zavisnosti od donosilaca odluka u organizaciji i stila rukovođenja javljaju se značajne razlike u organizacijama u pogledu nivoa na kojem se ostvaruje ideja o po-slovnoj kulturi u organizaciji. U istraživanju su korišćene hipotetsko -deduktivne metode, analitičko -deduktivne i komparativne metode, me-tode eksplanacije, istorijske i statističko -deskriptivne metode., The subject of this paper is to investigate the attitudes of owners and top managers of national organizations from different business sectors on how to increase the chances of the organization becoming competitive by raising the level at which the idea of corporate culture is realized. The paper starts from the assumption that the corporate culture depends on the context in which the organization operates and as such significantly affects performance. Each organization forms its own image in its organizational environment based on the strategy of quality of products and services it provides, the principles of behavior, and the moral principles of employees. Since it affects business performance and attitudes towards work, the corporate culture must be designed to be adapted to each work group. The results of the research show that depending on the decision makers in the organization and the management style, there are significant differences in the organizations in terms of the level at which the idea of corporate culture in the organization is realized. Hypothetical-deductive methods, analytical-deductive and comparative methods, explanatory methods, historical, and statistical-descriptive methods were used in the research.",
publisher = "Društvo ekonomista "Ekonomika", Niš",
journal = "Ekonomika",
title = "Poslovna kultura - faktor uspešnosti poslovanja nacionalnih organizacija, Corporate culture: Business performance factor of national organizations",
pages = "36-29",
number = "4",
volume = "67",
doi = "10.5937/ekonomika2104029M",
url = "conv_17"
}
Miletić, V., Ćurčić, N.,& Simonović, Z.. (2021). Poslovna kultura - faktor uspešnosti poslovanja nacionalnih organizacija. in Ekonomika
Društvo ekonomista "Ekonomika", Niš., 67(4), 29-36.
https://doi.org/10.5937/ekonomika2104029M
conv_17
Miletić V, Ćurčić N, Simonović Z. Poslovna kultura - faktor uspešnosti poslovanja nacionalnih organizacija. in Ekonomika. 2021;67(4):29-36.
doi:10.5937/ekonomika2104029M
conv_17 .
Miletić, Vuk, Ćurčić, Nikola, Simonović, Zoran, "Poslovna kultura - faktor uspešnosti poslovanja nacionalnih organizacija" in Ekonomika, 67, no. 4 (2021):29-36,
https://doi.org/10.5937/ekonomika2104029M .,
conv_17 .
2