Evaluacija faktora značajnih za nivo učešća na tržištu organizacija koje posluju u republici srbiji
Abstract
U ovom radu predmet istraživanja je poslovni uspeh organizacije koji se odnosi na ocenu faktora značajnih za ostvarenje željenog tržišnog učešća, pri čemu se uvažava činjenica da se njegova veličina učešća ne može jednom zauvek definisati. Cilj istraživanja je da se evaluiraju faktori bitni za povećanje nivoa tržišnog učešća organizacija koje posluju u Srbiji, kao posebno odabranog cilja i identifikuje njihova važnost za uspešnost poslovanja kako u nacionalnim okvirima, tako i van nacionalnih granica. Istraživanje je sprovedeno na bazi posebno osmišljenog upitnika na uzorku od 100 organizacija koje posluju na teritoriji Srbije. Bilo je 96 vraćenih i valjano popunjenih upitnika koji su uzeti u obzir prilikom obrade podataka. Korišćene metode u ovom istraživanju su hipotetsko-deduktivne, analitičko-deduktivne i komparativne metode, istorijske i statističko - deskriptivne metode i metode komparativne statistike. Ključni rezultati istraživanja potvrdili su da se tržišno učešće pokazalo kao... bitno za uspešnost poslovanja organizacija odabranih u uzorku. Najvažniji faktor od značaja za nivo tržišnog učešća je dosadašnja reputacija, slede karakteristike tržišta, veličina tržišta, dužina nastupa na tržištu i prisustvo druge organizacije (konkurencije) na tržištu. Rezultati istraživanja ukazuju i na razlike u ocenama značaja tržišnog učešća za poslovni uspeh u organizacijama različite veličine i različitog nivoa poslovanja.
Keywords:
poslovni uspeh / organizacija / faktori tržišnog učešćaSource:
Vojno delo, 2019, 71, 7, 357-371Publisher:
- Ministarstvo odbrane Srbije - Vojnoizdavački zavod, Beograd
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
Istraživačko razvojni institut TAMIŠTY - JOUR AU - Ćurčić, Nikola AU - Miletić, Slavomir AU - Grubor, Aleksandar AU - Simonović, Zoran PY - 2019 UR - https://intam.institut-tamis.rs/handle/123456789/186 AB - U ovom radu predmet istraživanja je poslovni uspeh organizacije koji se odnosi na ocenu faktora značajnih za ostvarenje željenog tržišnog učešća, pri čemu se uvažava činjenica da se njegova veličina učešća ne može jednom zauvek definisati. Cilj istraživanja je da se evaluiraju faktori bitni za povećanje nivoa tržišnog učešća organizacija koje posluju u Srbiji, kao posebno odabranog cilja i identifikuje njihova važnost za uspešnost poslovanja kako u nacionalnim okvirima, tako i van nacionalnih granica. Istraživanje je sprovedeno na bazi posebno osmišljenog upitnika na uzorku od 100 organizacija koje posluju na teritoriji Srbije. Bilo je 96 vraćenih i valjano popunjenih upitnika koji su uzeti u obzir prilikom obrade podataka. Korišćene metode u ovom istraživanju su hipotetsko-deduktivne, analitičko-deduktivne i komparativne metode, istorijske i statističko - deskriptivne metode i metode komparativne statistike. Ključni rezultati istraživanja potvrdili su da se tržišno učešće pokazalo kao bitno za uspešnost poslovanja organizacija odabranih u uzorku. Najvažniji faktor od značaja za nivo tržišnog učešća je dosadašnja reputacija, slede karakteristike tržišta, veličina tržišta, dužina nastupa na tržištu i prisustvo druge organizacije (konkurencije) na tržištu. Rezultati istraživanja ukazuju i na razlike u ocenama značaja tržišnog učešća za poslovni uspeh u organizacijama različite veličine i različitog nivoa poslovanja. PB - Ministarstvo odbrane Srbije - Vojnoizdavački zavod, Beograd T2 - Vojno delo T1 - Evaluacija faktora značajnih za nivo učešća na tržištu organizacija koje posluju u republici srbiji EP - 371 IS - 7 SP - 357 VL - 71 DO - 10.5937/vojdelo1907357C UR - conv_3 ER -
@article{ author = "Ćurčić, Nikola and Miletić, Slavomir and Grubor, Aleksandar and Simonović, Zoran", year = "2019", abstract = "U ovom radu predmet istraživanja je poslovni uspeh organizacije koji se odnosi na ocenu faktora značajnih za ostvarenje željenog tržišnog učešća, pri čemu se uvažava činjenica da se njegova veličina učešća ne može jednom zauvek definisati. Cilj istraživanja je da se evaluiraju faktori bitni za povećanje nivoa tržišnog učešća organizacija koje posluju u Srbiji, kao posebno odabranog cilja i identifikuje njihova važnost za uspešnost poslovanja kako u nacionalnim okvirima, tako i van nacionalnih granica. Istraživanje je sprovedeno na bazi posebno osmišljenog upitnika na uzorku od 100 organizacija koje posluju na teritoriji Srbije. Bilo je 96 vraćenih i valjano popunjenih upitnika koji su uzeti u obzir prilikom obrade podataka. Korišćene metode u ovom istraživanju su hipotetsko-deduktivne, analitičko-deduktivne i komparativne metode, istorijske i statističko - deskriptivne metode i metode komparativne statistike. Ključni rezultati istraživanja potvrdili su da se tržišno učešće pokazalo kao bitno za uspešnost poslovanja organizacija odabranih u uzorku. Najvažniji faktor od značaja za nivo tržišnog učešća je dosadašnja reputacija, slede karakteristike tržišta, veličina tržišta, dužina nastupa na tržištu i prisustvo druge organizacije (konkurencije) na tržištu. Rezultati istraživanja ukazuju i na razlike u ocenama značaja tržišnog učešća za poslovni uspeh u organizacijama različite veličine i različitog nivoa poslovanja.", publisher = "Ministarstvo odbrane Srbije - Vojnoizdavački zavod, Beograd", journal = "Vojno delo", title = "Evaluacija faktora značajnih za nivo učešća na tržištu organizacija koje posluju u republici srbiji", pages = "371-357", number = "7", volume = "71", doi = "10.5937/vojdelo1907357C", url = "conv_3" }
Ćurčić, N., Miletić, S., Grubor, A.,& Simonović, Z.. (2019). Evaluacija faktora značajnih za nivo učešća na tržištu organizacija koje posluju u republici srbiji. in Vojno delo Ministarstvo odbrane Srbije - Vojnoizdavački zavod, Beograd., 71(7), 357-371. https://doi.org/10.5937/vojdelo1907357C conv_3
Ćurčić N, Miletić S, Grubor A, Simonović Z. Evaluacija faktora značajnih za nivo učešća na tržištu organizacija koje posluju u republici srbiji. in Vojno delo. 2019;71(7):357-371. doi:10.5937/vojdelo1907357C conv_3 .
Ćurčić, Nikola, Miletić, Slavomir, Grubor, Aleksandar, Simonović, Zoran, "Evaluacija faktora značajnih za nivo učešća na tržištu organizacija koje posluju u republici srbiji" in Vojno delo, 71, no. 7 (2019):357-371, https://doi.org/10.5937/vojdelo1907357C ., conv_3 .