Analiza osnovnih grupa modela organizovanja tržišta sistema javnog gradskog prevoza putnika
Analysis of the basic groups of the market organization model of public city passenger transportation systems
Апстракт
У зависности од значаја ЈГПП-а у транспортном систему града и
региона, као и економских потенцијала локалних, регионалних и
државних институција задужених за праћење рада и подршку
обављања делатности јавног превоза, варирају модели организовања
и управљања тржиштем система ЈГПП-а. Генерално формула
оптималног модела повезаности локалних компанија за обављање
делатности ЈГПП-а, у области организације, управљања, текућег
пословања и развоја, у техничко-технолошком и економскофинансијском смислу не постоји.
Иако се организационе форме (модели) система ЈГПП-а разликују од
земље до земље оне имају и неколико заједничких карактеристика. Те
заједничке карактеристике почивају на координацији транспортне
услуге на градском и приградском подручју, конкуренцији између
превозника, физичкој, тарифној, управљачкој, контролној и
информационој интеграцији система, сигурним изворима
финансирања њиховог текућег пословања као и сигурним изворима
финансирања развоја функције ЈГПП-а. У раду... ће бити дефинисани
основни концепти, односно групе модела организовања тржишта
система ЈГПП-а.
Depending on the importance of JGPP in the transport system of the city
and region, as well as the economic potential of local, regional and state
institutions responsible for monitoring the work and supporting the
performance of public transport activities, the models of organizing and
managing the market of the JGPP system vary. In general, there is no
formula for the optimal model of connection of local companies for the
performance of JGPP activities, in the field of
organization, management, current business and development, in the
technical-technological and economic-financial sense. Although the
organizational forms (models) of the JGPP system differ from country to
country, they also have several common characteristics. Those common
characteristics are based on the coordination of transport services in urban
and suburban areas, competition between carriers, physical, tariff,
management, control and information integration of the system, secure
sources of funding f...or their current business as well as secure sources of
funding for the development of the JGPP function. The paper will define
basic concepts, that is, groups of JGPP system market organization models.
Кључне речи:
javni gradski prevoz putnika / modeli / organizovanje tržištaИзвор:
XVI naučno - stručna konferencija sa međunarodnim učešćem “Ekološko inženjerstvo - mesto i uloga, stanje i budući razvoj“, 2024, 254-259Издавач:
- Beograd : Udruženje inženjera Beograda
Институција/група
Istraživačko razvojni institut TAMIŠTY - CONF AU - Arsić, Miloš AU - Ketin, Sonja PY - 2024 UR - https://intam.institut-tamis.rs/handle/123456789/333 AB - У зависности од значаја ЈГПП-а у транспортном систему града и региона, као и економских потенцијала локалних, регионалних и државних институција задужених за праћење рада и подршку обављања делатности јавног превоза, варирају модели организовања и управљања тржиштем система ЈГПП-а. Генерално формула оптималног модела повезаности локалних компанија за обављање делатности ЈГПП-а, у области организације, управљања, текућег пословања и развоја, у техничко-технолошком и економскофинансијском смислу не постоји. Иако се организационе форме (модели) система ЈГПП-а разликују од земље до земље оне имају и неколико заједничких карактеристика. Те заједничке карактеристике почивају на координацији транспортне услуге на градском и приградском подручју, конкуренцији између превозника, физичкој, тарифној, управљачкој, контролној и информационој интеграцији система, сигурним изворима финансирања њиховог текућег пословања као и сигурним изворима финансирања развоја функције ЈГПП-а. У раду ће бити дефинисани основни концепти, односно групе модела организовања тржишта система ЈГПП-а. AB - Depending on the importance of JGPP in the transport system of the city and region, as well as the economic potential of local, regional and state institutions responsible for monitoring the work and supporting the performance of public transport activities, the models of organizing and managing the market of the JGPP system vary. In general, there is no formula for the optimal model of connection of local companies for the performance of JGPP activities, in the field of organization, management, current business and development, in the technical-technological and economic-financial sense. Although the organizational forms (models) of the JGPP system differ from country to country, they also have several common characteristics. Those common characteristics are based on the coordination of transport services in urban and suburban areas, competition between carriers, physical, tariff, management, control and information integration of the system, secure sources of funding for their current business as well as secure sources of funding for the development of the JGPP function. The paper will define basic concepts, that is, groups of JGPP system market organization models. PB - Beograd : Udruženje inženjera Beograda C3 - XVI naučno - stručna konferencija sa međunarodnim učešćem “Ekološko inženjerstvo - mesto i uloga, stanje i budući razvoj“ T1 - Analiza osnovnih grupa modela organizovanja tržišta sistema javnog gradskog prevoza putnika T1 - Analysis of the basic groups of the market organization model of public city passenger transportation systems EP - 259 SP - 254 DO - 10.5937/EKO-ENG24020A ER -
@conference{ author = "Arsić, Miloš and Ketin, Sonja", year = "2024", abstract = "У зависности од значаја ЈГПП-а у транспортном систему града и региона, као и економских потенцијала локалних, регионалних и државних институција задужених за праћење рада и подршку обављања делатности јавног превоза, варирају модели организовања и управљања тржиштем система ЈГПП-а. Генерално формула оптималног модела повезаности локалних компанија за обављање делатности ЈГПП-а, у области организације, управљања, текућег пословања и развоја, у техничко-технолошком и економскофинансијском смислу не постоји. Иако се организационе форме (модели) система ЈГПП-а разликују од земље до земље оне имају и неколико заједничких карактеристика. Те заједничке карактеристике почивају на координацији транспортне услуге на градском и приградском подручју, конкуренцији између превозника, физичкој, тарифној, управљачкој, контролној и информационој интеграцији система, сигурним изворима финансирања њиховог текућег пословања као и сигурним изворима финансирања развоја функције ЈГПП-а. У раду ће бити дефинисани основни концепти, односно групе модела организовања тржишта система ЈГПП-а., Depending on the importance of JGPP in the transport system of the city and region, as well as the economic potential of local, regional and state institutions responsible for monitoring the work and supporting the performance of public transport activities, the models of organizing and managing the market of the JGPP system vary. In general, there is no formula for the optimal model of connection of local companies for the performance of JGPP activities, in the field of organization, management, current business and development, in the technical-technological and economic-financial sense. Although the organizational forms (models) of the JGPP system differ from country to country, they also have several common characteristics. Those common characteristics are based on the coordination of transport services in urban and suburban areas, competition between carriers, physical, tariff, management, control and information integration of the system, secure sources of funding for their current business as well as secure sources of funding for the development of the JGPP function. The paper will define basic concepts, that is, groups of JGPP system market organization models.", publisher = "Beograd : Udruženje inženjera Beograda", journal = "XVI naučno - stručna konferencija sa međunarodnim učešćem “Ekološko inženjerstvo - mesto i uloga, stanje i budući razvoj“", title = "Analiza osnovnih grupa modela organizovanja tržišta sistema javnog gradskog prevoza putnika, Analysis of the basic groups of the market organization model of public city passenger transportation systems", pages = "259-254", doi = "10.5937/EKO-ENG24020A" }
Arsić, M.,& Ketin, S.. (2024). Analiza osnovnih grupa modela organizovanja tržišta sistema javnog gradskog prevoza putnika. in XVI naučno - stručna konferencija sa međunarodnim učešćem “Ekološko inženjerstvo - mesto i uloga, stanje i budući razvoj“ Beograd : Udruženje inženjera Beograda., 254-259. https://doi.org/10.5937/EKO-ENG24020A
Arsić M, Ketin S. Analiza osnovnih grupa modela organizovanja tržišta sistema javnog gradskog prevoza putnika. in XVI naučno - stručna konferencija sa međunarodnim učešćem “Ekološko inženjerstvo - mesto i uloga, stanje i budući razvoj“. 2024;:254-259. doi:10.5937/EKO-ENG24020A .
Arsić, Miloš, Ketin, Sonja, "Analiza osnovnih grupa modela organizovanja tržišta sistema javnog gradskog prevoza putnika" in XVI naučno - stručna konferencija sa međunarodnim učešćem “Ekološko inženjerstvo - mesto i uloga, stanje i budući razvoj“ (2024):254-259, https://doi.org/10.5937/EKO-ENG24020A . .